Znak obce

HTTP 404 [Page Not Found]

Požadovaná stránka
nebyla nalezena

Požadovaná stránka se bohužel na serveru nenachází.
Zřejmě byla odstraněna, přemístěna nebo přejmenována.

Úvodní stránka

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
III. Obecní ples
17
18 19 20 21 22
Cestovateský cyklus - přednáška Vladimíra Váchala
23 24
25 26 27 28 29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

 

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře


Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na obecním úřadě v úředních hodinách:

pondělí 18:00 - 20:00, středa   08:00 - 14:00  (V jiné hodiny po domluvě.)

Telefonické podání: +420 326 971 298+420 723 889 277
Poštou na adresu Obecní úřad Hlavenec, Hlavenec 82, 294 74 Předměřice nad Jizerou
Elektronicky na e-mail: obec.hlavenec@hlavenec.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: uvuarx5
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává (jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu)

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah

O odvolání rozhoduje

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad),
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka Sazba
fotokopie nebo výtisk existujícího dokumentu  
- jednostranně formát A4 2 Kč/ks
- oboustranně formát A4 4 Kč/ks
- jednostranně formát A3 4 Kč/ks
- oboustranně formát A3 8 Kč/ks
- kompaktní disk (DVD) 20 Kč/ks
náklady na balné 20 Kč
ostatní náklady dle skutečně vynaložených nákladů


Podrobný sazebník ke stažení

 sazebník úhrad za poskytování informací


Formuláře

žádost o poskytnutí informace

formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace

Další formuláře naleznete pod tímto odkazem: formuláře pro státní správu